.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صنایع تبدیلی نیاز اساسی استانهای شمالی

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در استانهای شمالی ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

اسدالله عباسی با اعلام اینکه استانهای شمالی از فقدان صنایع تبدیلی، بسته بندی و برند مناسب رنج می برند، افزود: بهترین تولیدات کشاورزی استان گیلان برای فرآوری به استانهای دیگر منتقل می شود در حالیکه این محصولات به دلیل داشتن کیفیت بالا قابلیت صادراتی دارند.

وی همچنین میزان ضایعات محصولات کشاورزی در گیلان را بسیار بالا دانست و بر لزوم نوسازی صنایع با تکنولوژی روز تاکید کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در ادامه بر ضرورت توسعه بیمه کشاورزی در استان تاکید کرد و افزود: بیمه ضمن ایجاد امنیت خاطر برای کشاورزان آنان را به تولید محصولات با کیفیت ترغیب می کند.

وضعیت کشاورزی شرق گیلان باید آسیب شناسی شود

وی شکوفایی دوران طلایی صنعت چای را مستلزم توسعه محصولات جانبی دانست و افزود: اگر به محصولات جانبی چای بهاء داده شود و مورد حمایتی مالی و معنوی مسئولان قرار گیرد به یقین صنعت چای به دوران طلایی خود دست خواهد یافت.

نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به بهزراعی باغات چای، بسته بندی مناسب و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان چایکاراظهارداشت: چای شمال بهترین نوع محصول چای در دنیاست.

وی در ادامه با اعلام اینکه سد پلرود در پنج سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، اظهارداشت: با احداث این سد مشکل کم آبی کشاورزان منطقه رفع خواهد شد.

عباسی با اشاره به ضرورت مکانیزاسیون داشت و کاشت و برداشت برنج در استان گفت: مکانیزاسیون، گسترش به کارگیری علم در حوزه کشاورزی و تغییر گسترش فرهنگ تکنولوژی در کشاورزی یا مدیریتهای سنتی با مدیریت علمی است که در چنین شرایطی توسعه انسان محور با مدیریت علمی، جایگزین توسعه کشاورزی بر مبنای ماشین و ابزار می ‌شود.

وی همچنین مسیر رشت به رودسر و بالعکس را نگران کننده دانست و افزود: تمامی تقاطع ها غیرفنی و درهیچ نقطه ای ازاین مسیر زیرگذر ساخته نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش گفت: نبود زیرگذرهای استاندارد در تقاطع های غیرهمسطح در مسیرهای مواصلاتی استان، تصادفات شدید را به دنبال دارد.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه ورودی چابکسر ایستگاه ایست و بازرسی بسیار ناهمگونی نسبت به استان وجود دارد، چرا باید چنین ایست و بازرسی حتی در سیستان و بلوچستان نیست در این منطقه باشد، بارها راجع به این موضوع به وزیر کشورتذکرداده شده است.

عباسی بر ضرورت ساخت راههای روستایی در شرق گیلان تاکید کرد و افزود: برخی از روستاها هنوز راه ندارند و باید ساخته شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.